Stok Cina Terbaik Untuk Diniagakan

Banyak organisasi China dicatatkan di pasaran AS. Namun, saham China mana yang terbaik untuk dibeli atau ditonton pada masa ini? (NIO), Xpeng Motors (XPEV), Futu Holdings (FUTU), Bilibili (BILI) dan UP Fintech Holding (TIGR).

China adalah negara paling ramai di dunia dan ekonomi kedua terbesar dengan kelas pekerja metropolitan yang berkembang pesat dan aksi giat yang menakjubkan. Selalunya banyak saham China adalah antara penghibur teratas pada waktu yang rawak, di pelbagai kawasan.

Pada masa ini, Bilibili berada di tahap awal, sementara saham Futu telah membersihkan titik beli yang lain. Stok TIGR berada di bawah titik beli pegangan. Nio stock bergerak di bahagian yang sangat kuat sementara Xpeng hampir sama.

Risiko Stok Cina

Pelabur harus mengetahui mengenai risiko kritikal dengan melabur dalam saham China. Negara yang zalim dan pengawalnya dapat memaksa pembatasan, denda atau larangan untuk membersihkan organisasi yang berpengaruh, sering dengan sedikit pemberitahuan atau kesederhanaan.

Alibaba melintasi jalan dengan pengawal pada akhir 2020, dengan pengawal membuka ujian ke platform web dan menangguhkan IP Group Ant. Pada bulan April, China mendenda Alibaba $ 2.8 bilion kerana memusuhi aktiviti serius dan memintanya untuk mengubah amalan yang berbeza.

Kumpulan serangga bawah tanah membatasi sejauh mana sebahagian organisasinya untuk bersetuju dengan permintaan pengawal.

Pada 29 April, pengawal kewangan meminta beberapa organisasi web utama, termasuk Tencent, untuk berhenti menawarkan jenis bantuan kewangan selain ansuran.

Ujian dan denda antimonopoli lebih tinggi mungkin dilakukan untuk raksasa web yang lain.

Pemerasan perakaunan, walaupun lebih tidak pasti dengan nama berkualiti institusi seperti Alibaba, tetap membimbangkan. Luckin Coffee mengakui penyalahgunaan maklumat yang meluas pada tahun 2020. Caj penyalahgunaan hanya boleh menyebabkan kerugian nilai tawaran yang besar.

Syarikat arahan yang didorong oleh pendapatan, yang menghadapi pertanyaan perakaunan, mengalami tekanan ketika pihak berkuasa awam yang berdekatan meminta garis panduan baru untuk wilayah tersebut.

Sesuatu boleh menimbulkan ancaman berpotensi bagi saham China dalam beberapa tahun mendatang. Sementara itu, undang-undang AS yang lain boleh mengekang organisasi China untuk berhenti dari pasaran AS. Bahaya itu tidak dapat dielakkan dan dapat ditolak dengan urusan antara Jabatan Perbendaharaan dan Beijing mengenai pengawasan perakaunan.

Pelaburan Saham China Melalui ETF

Salah satu pendekatan untuk membatasi risiko saham China adalah menggunakan ETF. Manfaat lain untuk membeli ETF ialah sejumlah organisasi China yang sedang berkembang membuat pos di Hong Kong atau Shanghai, dan bukannya AS

KraneShares CSI China Internet ETF (KWEB) menjejaki organisasi web Cina yang signifikan. Sebilangan besar aset saham China di KWEB ETF adalah AS yang direkodkan atau diperdagangkan, misalnya, saham Alibaba, JD.com, Tencent, Pinduoduo dan Bilibili; namun, KWEB juga mengadakan organisasi yang berdaftar di pasaran China. Direxion Daily FTSE China Bull (YINN), tiga kali menjadikan ETF daripada 50 organisasi paling terkenal yang dicatatkan di Hong Kong, termasuk saham Alibaba, JD.com dan Tencent, bagaimanapun, jumlah kewangannya yang paling besar. (The Direxion Daily FTSE China Bear (YANN) adalah ETF tiga kali bertukar menjadi organisasi terhebat Hong Kong.)

Tiga Saham Terbaik untuk Diniagakan di China

Saham Bilibili

Bilibili memberikan platform hiburan dalam talian yang memberi tumpuan kepada generasi muda yang lebih muda di China. Terlebih lagi, platform ini menggabungkan rakaman, komunikasi langsung, dan permainan mudah alih.

Organisasi ini belum menguntungkan dan diproyeksikan akan kehilangan wang tidak kurang dari 2022. Namun, pembangunan tawaran kukuh, dengan pendapatan Q1 meningkat 82%.

Saham Bilibili meningkat dengan ketara dari penembusan akhir November hingga puncak 11 Februari pada 157.66. Tawaran kemudian, pada ketika itu, membaiki 46% hingga 84.40 pada 13 Mei, menemui sokongan hanya dalam jangka masa 200 hari.

Saham BILI mendapat petikan awal percuma dari 122.83 pada 25 Jun. Ia masih berada dalam lingkungan titik beli itu.

Garis kekuatan keseluruhan bagi stok BILI adalah tinggi; namun ,, sekali lagi berada di tahap paling tinggi sejak awal Mac.

Stok Masa Depan

Future Holdings adalah syarikat pengurusan broker dan kelimpahan dalam talian China.

Pendapatan masa depan meningkat 531% sesaham pada suku pertama, dengan berkesan mengalahkan pandangan. Pembangunan pendapatan melonjak 348%, meningkat untuk suku ke-6 berturut-turut.

Penarafan EPS adalah 74. Penilaian Komposit untuk stok FUTU adalah 99.

Sejak membersihkan garis corak miring yang menurun menjelang akhir tahun 2020, stok FUTU dikeluarkan dengan penambahan lebih dari 480% ke puncak 10 Februari pada 204.25. Tawaran kemudian, pada ketika itu, kehilangan bahagian yang lebih penting dari nilai mereka pada akhir 25 Mac, sebelum bangkit kembali sekali lagi. Pada 19 April, stok FUTU meletup dengan kenaikan 16%, keluar dari pangkalan cawan dan pegangan percuma yang mendalam. Walau bagaimanapun, saham jatuh 23% semasa mesyuarat yang disertakan pada cadangan sumbangan saham beberapa hari selepas itu.

Saham Futu pada 23 Jun membersihkan titik beli 163.88 dari pegangan yang cukup tinggi untuk menjadi sah. Tawaran juga menghilangkan garis corak miring menurun. Pada 28 Jun, stok Futu telah dikeluarkan dari bahagian tersebut.

Bagaimanapun, pada hari Selasa, saham membersihkan bahagian elektif pada 178.28, mencapai paras tertinggi empat bulan.

Pelabur juga boleh menggunakan 204.35, lebih tinggi daripada yang lama, pada tahap ini bahagian lain.

Walau bagaimanapun, garis RS untuk pelopor saham China ini berada pada paras tertinggi dua bulan, namun berada di tahap terbaik.

Saham UP Fintech

UP Fintech adalah broker dalam talian yang memberi tumpuan kepada pelabur China.

Pembangunan pendapatan telah meningkat selama enam suku berturut-turut, hingga 256% pada Q1. Pendapatan UP Fintech sesaham meningkat sehingga 16 sen berbanding 1 sen setahun lebih awal.

Saham TIGR terus meningkat bermula pada bahagian terakhir tahun 2020, melonjak 400% daripada kemuncak 7.70 pada tahap tertinggi 38.50 pada 19 Februari. Tawaran kemudian, pada ketika itu, merosot 66% hingga 12.87. Selepas beberapa masa yang baik dan buruk, stok TIGR telah turun dari paras terendah 13 Mei pada 14.21. Walau bagaimanapun, saham UP Fintech membuat separuh tepat dari apa yang mungkin menjadi asas yang sangat mendalam.

Stok TIGR telah membentuk pegangan, menawarkan titik beli 30.03. Ia hanyalah perubahan yang dapat dikendalikan dan progresif. Tawaran semakin hampir.

Garis RS untuk stok TIGR melambung tinggi namun belum mencapai tahap tertinggi, namun ia menyusul kenaikan mendadak pada pertengahan 2021.

Seperti QFIN, UP Fintech menggunakan IBD 50.

Isikan borang
dan sertai revolusi kewangan!